Platforma BotAPI GG

FAQ - Najczęściej zadawanie pytania

  1. Czy platforma BotAPI jest darmowa?

    Tak.
  2. Czy platforma BotAPI posiada limit na ilość wysłanych wiadomości?

    Nie.
  3. Czy połączenie z BotAPI jest szyfrowane?

    Tak, o ile prefiks adresu URL skryptu do wiadomości PULL posiada prefiks HTTPS. Również zasoby udostępniane przez BotAPI GG umożliwiają szyfrowaną komunikację po SSL.
  4. Dlaczego Bot nie odpisuje mimo że adres URL skryptu do wiadomości PULL działa poprawnie w mojej przeglądarce?

    Należy podać bezwzględny adres URL do skryptu tak by po drodze nie następiło przekierowanie "301 Moved Permanently".
  5. Dlaczego odbiorca nie widzi obrazków wysyłanych przez mojego Bota?

    Odbiorca nie widzi obrazka ponieważ ma ustawiony status Niewidoczny. By móc oglądać obrazki należy zmienić status na inny niż Niewidoczny/Niedostępny.
  6. Jak mam zmienić adres e-mail na który został zarejestrowany Bot?

    Należy wyrejestrować bota z platformy BotAPI za pomocą narzędzia Usuwanie bota a następnie zarejestrować go ponownie z nowymi danymi. Numery Gadu-Gadu, które napisały do tej pory do Bota zostaną zachowane.
  7. Dlaczego rozłącza mojego Bota gdy wysyłam do niego wiadomość?

    Najczęściej powodem rozłączenia Bota jest używanie kodowania innego niż UTF-8. Proszę sprawdzić czy wszystkie polskie znaki diakrytyczne używane w kodzie Bota jak również wysyłane do niego są zapisane przy użyciu kodowania UTF-8.
  8. Jaki wpływ na wysyłanie wiadomości z bota mają polecenia "ZAPISZ" i "WYPISZ"?

    Wysyłając do bota wiadomość o treści: WYPISZ użytkownik dostaje systemową odpowiedź ze strony platformy BotAPI: "Subskrypcja wiadomości została wyłączona. Aby włączyć subskrypcję, napisz: ZAPISZ". W ten sposób użytkownik może wyłączyć otrzymywanie wiadomości od bota ale tylko w sytuacji gdy bot odzywa się jako pierwszy. Funkcjonalność ta przydaje się na przykład w momencie gdy chcemy korzystać z bota ale nie chcemy dostawać od niego wysyłek.
  9. Dlaczego numery GG wpisane do setRecipients nie dostają wiadomości od bota?

    Aby bot mógł wysłać wiadomość do użytkownika (numeru GG), to użytkownik musi nawiązać kontakt i przynajmniej jeden raz napisać do bota.
  10. Co oznacza komunikat "Błąd - serwer nie zwrócił poprawnej wiadomości do wysłania"?

    Komunikat ten pojawia się gdy występują problemy ze skryptem PULL bota. Do tego komunikatu doklejany jest kod odpowiedzi HTTP, który może być pomocny przy ustalaniu co jest przyczyną błędu. Jeżeli takiego kodu brak oznacza to, że wiadomość zwracana przez skrypt nie jest zgodna z protokołem BotAPI. Najczęściej winę ponosi wówczas hostingodawca, który dokleja reklamę do każdej strony działającej na jego serwerze.
  11. Co oznacza komunikat "Błąd - serwer zbyt długo wykonywał żądanie."?

    Komunikat ten pojawia się gdy przekroczony jest czas oczekiwania na odpowiedź ze skryptu PULL. Obecnie platforma BotAPI oczekuje, że skrypt bota odpowie w ciągu 10 sekund.
  12. W jakiej zmiennej przychodzi wiadomość od użytkownika?

    Wiadomość od użytkownika do bota znajduje się w zmiennej file_get_contents("php://input") w przypadku języka PHP natomiast w przypadku języka Python w zmiennej self.request.body
  13. Czy jest możliwość posiadania na jednym koncie BotAPI więcej niż jednego bota?

    Tak.
  14. Jak mogę zabezpieczyć skrypt przed nieautoryzowanym dostępem?

    Aby zabezpieczyć skrypt PULL bota przed nieautoryzowanym dostępem należy:

    - w przypadku języka PHP w pierwszej linijce kodu wpisać następującą linię:
    if  ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] != '91.185.185.128') die();
    - w przypadku języka Python w metodzie obsługującej żądanie POST (w naszej dokumentacji jest to metoda def post(self)) dopisać następującą linię:
    if self.request.remote_addr != '91.185.185.128': return
  15. Dlaczego nie mogę ustawić opisu bota?

    Jeżeli kod do ustawiania opisu jest w pełni poprawny (przykład) ale mimo to opis nie zmienia się to najprawdopodobniej przyczyna tkwi w ustawieniach prywatności. Proszę zalogować się numerem GG i hasłem do bota na stronie http://www.gg.pl/#settings/privacy i zmienić ustawienie prywatności na "Profil dla wszystkich".
  16. Jak zdobyć krótki numer GG?

    Numery specjalne GG są przyznawane w ramach działań PR, marketingowych oraz biznesowych - każdorazowe przyznanie takiego numeru zależy od indywidualnych uzgodnień z GG Network S.A. Numery takie służą także celom społecznym, jak np. numery przyznawane fundacjom i instytucjom.
  17. Jak mogę zmienić botowi avatar i dane w katalogu publicznym?

  18. Jak mogę ustawić botowi avatar i dane w katalogu publicznym?

    Po zalogowaniu się w serwisie http://www.gg.pl/ numerem GG i hasłem do bota można zmienić avatar klikając w niego na stronie http://www.gg.pl/#profile. Natomiast dane w katalogu publicznym można zmienić wchodząc na stronę http://www.gg.pl/#settings/profile